Teluk Marudu

Teluk Marudu

Khamis, 28 April 2011

PELAJAR CEMERLANG SMK BADIN TERIMA SIJIL

TAJUK : PELAJAR CEMERLANG SMK BADIN TERIMA SIJIL

Tuaran : Seramai 110 orang pelajar SMK Badin diberi pengiktirafan berupa sijil kecemerlangan dalam majlis Hari Anugerah Cemerlang tahun 2010 di dataran perhimpunan sekolah kelmarin.

Hadiah kecemerlangan berupa sijil dianugerahkan kepada pelajar-pelajar yang mendapat tiga tempat terbaik dalam setiap kelas disetiap tingkatan. Pelajar terbaik mata pelajaran turut menerima sijil penghargaan.

Mendahului senarai penerima sijil kecemerlangan ialah 12 orang pelajar tingkatan enam dari kelas ekonomi, sastera dan geografi. Seramai 27 pelajar tingkatan 5 serta masing-masing 27 dari tingkatan 3 dan 31 orang dari tingkatan 2 turut menerima sijil kecemerlangan. Turut menerima sijil kecemerlangan ialah 13 orang pelajar yang mencapai markah tertinggi dalam mata pelajaran yang diambil.

Unit beruniform , persatuan matapelajaran dan hobi serta kelab-kelab sukan turut diberikan pengiktirafan. Antara yang cemerlang pada tahun 2010 ialah Persatuan kadet Bersatu Malaysia (D), Kor Kadet Polis dan Kadet Bomba.

Persatuan Sains SMK Badin diiktiraf sebagai persatuan cemerlang pada 2010 bagi kategori kelab hobi dan rekreasi manakala Kelab Sepak Takraw pula memenangi kategori kelab sukan. Tempat kedua disandang oleh Kelab Bola Sepak manakala Kelab Bola Baling memenangi tempat ketiga.

Terdahulu semasa menyampaikan ucaptama perasmian, Pengetua SMK Badin, Puan Lim Lai Hong mahu semua pelajar menjadikan majlis ini sebagai pembakar semangat untuk mencapai kecemerlangan dalam akademik dan kokurikulum. Beliau menggesa pelajar-pelajar yang belum berkesempatan naik ke pentas untuk menerima pengiktirafan supaya melipat gandakan usaha agar berpeluang menerima sijil yang sama pada tahun-tahun akan datang.

Seramai 1914 orang pelajar dan 140 orang guru menyaksikan majlis penyampaian anugerah kecemerlangan 2010 di dataran perhimpunan SMK Badin.






Sumber: Daily Express, 28 April 2011
Utusan Borneo, 29 April 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan