Teluk Marudu

Teluk Marudu

Ahad, 1 Mei 2011

INOVASI MAMPU TINGKAT MUTU PENGAJARAN






TAJUK : INOVASI MAMPU TINGKATKAN MUTU PENGAJARAN

Tuaran : Inovasi dalam pendidikan perlu diaplikasi dalam bilik darjah supaya proses pengajaran dan pembelajaran dapat disampaikan dengan lebih berkesan kata Pengetua SMK Badin, Puan Lim Lai Hong ketika diminta mengulas perlaksanaan aktiviti Karnival Pendidikan dan Kerjaya SMK Badin, di sini kelmarin.

Sambil menyifatkan perlaksanaan aktiviti tersebut sebagai berjaya serta dapat menyerlahkan kemampuan guru dan pelajar menghasilkan inovasi dan transformasi pendidikan dengan mengemukakan pelbagai bahan bantu mengajar yang menarik perhatian para pengunjung pameran.

Menurut Lim lagi, beberapa bahan yang dihasilkan amat menarik dan mengarahkan panitia berkenaan mendokumentasikan inovasi tersebut untuk tujuan penambahbaikan sebelum dikemukakan ke pihak atasan untuk penilaian selanjutnya.

Sebanyak 27 gerai pameran termasuk wakil dari Politeknik Kota Kinabalu dan Kolej Kejururawatan Masterskill mengambil bahagian dalam pameran mendapat sambutan diluar jangkaan oleh pengunjung yang terdiri dari pelajar-pelajar SMK Badin, ibubapa serta pelajar-pelajar sekolah rendah sekitar Tuaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan