Teluk Marudu

Teluk Marudu

Ahad, 1 Mei 2011

KELUARGA DERUS UNGGULI BADIN BIG RUN

TAJUK : KELUARGA DERUS UNGGULI ‘BADIN BIG RUN’

Tuaran : Badin ‘Big Run’ mendapat sambutan meriah oleh masyarakat daerah Tuaran yang dijalankan pada pagi Sabtu. Lebih kurang 1000 orang peserta yang terdiri daripada pelajar SMK Badin, pelajar dari sekolah menengah dan rendah sekitar Tuaran serta ibubapa dan masyarakat setempat mengambil bahagian dalam acara tersebut.

Sebanyak enam kategori dipertandingkan dalam acara tersebut. Bagi kategori sekolah menengah (Lelaki ) johan disandang oleh Nasaruddin Derus dari SMK Badin. Adik Danisius dan Ervin Asnol dari SMK Tun Fuad mendapat tempat kedua dan ketiga. Bagi kategori perempuan, tempat pertama,kedua dan ketiga digondol oleh peserta Tun Fuad yang terdiri dari Jecklyna Johny, Flora Gibon dan Stnelly.

Acara terbuka lelaki diungguli oleh Amiruddin Derus. Tempat kedua disandang oleh Azmi Masituh dan Mohd. Fariduddin memenangi tempat ketiga. Terbuka perempuan dimenangi oleh Celemente Janesa, kedua Jecklyn Yasang manakala Hasnah Hakim memenangi tempat ketiga.

Abdul Rahman Tanau pula menang tempat pertama bagi kategori veteran. Tempat kedua dimenangi oleh Amrin manakala tempat ketiga dimenangi oleh Zurin Usol Ghafli. Bagi kategori veteran wanita, tempat pertama diungguli oleh Noraya Kassim, Nuridah Shafie kedua manakalaJunaidah Timbun tempat ketiga.

Kategori sekolah rendah perempuan dimenangi oleh Nurulhafizah Derus (SK Kindu), tempat kedua Husnul Fatimah (SK. St. John) dan ketiga adik Natasha. Adik Izul Kamsah Roslan dari SK Pekan Tuaran menjuarai kategori lelaki sekolah rendah. Tempat kedua adik Mohd. Asri Yusri manakala tempat ketiga adik Mohd. Sazdid dari SK Kauluan.

Keluarga Derus dari Kampung Kindu mencuri tumpuan apabila menjuarai kategori Lelaki Terbuka, kategori Lelaki sekolah menengah, kategori Perempuan sekolah rendah dan kategori veteren wanita.

Sumber : Utusan Borneo 01 Mei 2011







Tiada ulasan:

Catat Ulasan