Teluk Marudu

Teluk Marudu

Isnin, 15 April 2013

PERKHEMAHAN KADET POLIS 2013






Tajuk: Kokurikulum Landasan Membentuk Peribadi Pelajar

Tuaran: Aktiviti kokurikulum seperti perkhemhan unit beruniform adalah landasan untuk membentuk peribadi dan sosial pelajar. Demikian kata Timbalan Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Tan Kok Liang semasa menyempurnakan Majlis Penutupan Perkhemahan Kor Kadet Polis peringkat negeri Sabah di Kem Malangang Kiulu, Tuaran hari ini.

Melalui kegiatan kokurikulum seperti perkhemahan , nilai-nilai murni, disiplin dan ketaatan kepada sekolah, persatuan dan negara dapat dipupuk tambah beliau lagi.

Terdahulu dalam majlis yang sama Pegawai Pelajaran Daerah Tuaran Puan Tah Nia Hj. Jaman yang mewakili Pengarah Pelajaran Sabah menegaskan bahawa aktiviti perkhemahan Kor Kadet Polis merupakan perkongsian pintar antara Jabatan Pelajaran dan PDRM dalam membentuk generasi yang mantap dari segi jasmani, emosi, rohani dan sosial selaras dengan kehendak dalam sistem pendidikan di negara ini.

Sebanyak enam zon yang melibatkan 186 anggota Kor Kadet Polis menyertai perkhemahan yang berlangsung selama lima hari empat malam di Tapak Perkhemahan Malangang, Kiulu Tuaran.

Zon Barat mengekalkan pencapaian apabila muncul sebagai johan untuk tahun kedua berturut-turut.

Sarjan platun terbaik disandang oleh Aldy Alexius dari zon Sandakan.

Turut hadir Pengetua SMK Sri Nangka dan SMK Tun Fuad Stephens, Wakil Pengetua SMK Badin, Ketua Polis Daerah Tuaran, Sandakan, Papar, Kota Belud dan Kudat.


Daily Express, 15.4.2013. Pg.5
Utusan Borneo. 16.4.2013. Hal.B8

Tiada ulasan:

Catat Ulasan