Teluk Marudu

Teluk Marudu

Isnin, 21 Mac 2011

English in Camp for Feeder School






TAJUK : KERJASAMA GURU MENENGAH DAN RENDAH AMAT PENTING

Tuaran, 16 Mac: Kerjasama jitu antara guru sekolah menengah dan rendah boleh merealisasikan slogan ‘Tuaran nombor satu’ menjelang 2013 kata Pegawai Pelajaran Daerah Tuaran, Puan Tah Nia Hj. Jaman semasa menyempurnakan Majlis Penutupan Program ‘English in Camp for Feeder School’ di Dataran SMK Badin di sini hari ini.

Menurut Tah Nia, kerjasama boleh dibuat dalam bentuk penghasilan modul pembelajaran ,perkhemahan pendidikan , penganjuran kursus dan seminar serta perkongsian maklumat supaya kedua-dua pihak dapat bekerjasama mengenalpasti kelemahan atau masalah yang dihadapi yang menjejaskan pencapaian cemerlang pelajar dalam peperiksaan peringkat sekolah rendah ataupun sekolah menengah seterusnya dapat menjana program untuk mengatasi masalah tersebut.

Berdasarkan maklumat antara kedua belah pihak, suatu program dapat dikemukan dan yang paling penting program tersebut bersesuaian dan dapat mengatasi masalah yang dihadapi oleh pelajar-pelajar kedua belah pihak. Ini dengan sendirinya membantu Pejabat Pelajaran Tuaran mencapai visi ‘Tuaran nombor Satu’, tambah TahNia.

Sambil memuji langkah proaktif SMK Badin dan ‘Feeder School’nya, beliau menyifatkan kerjasama tersebut sebagai situasi menang menang, yang menguntungkan pihak berkepentingan seperti sekolah rendah, menengah, murid juga ibubapa. Tah Nia menyifatkan langkah tersebut bersesuaian dengan Program Gemilang 13 yang diperkenalkan oleh Jabatan Pelajaran Tuaran untuk merealisasikan matlamat ‘Tuaran nombor Satu’ menjelang 2013.

Terdahulu dalam majlis yang sama, Pengetua SMK Badin, Puan Lim Lai Hong mengucapkan terima kasih kepada jawatankuasa pelaksana program yang diketuai oleh encik Pavindran A/L Krishnan, dibantu oleh guru-guru Bahasa Inggeris SMK Badin dan ‘Feeder School’ kerana dapat melaksanakan program tersebut dengan jayanya. Seramai 131 orang pelajar sekolah rendah menghadiri program berkenaan.


Sumber : Utusan Borneo, 17 Mac 2011
Daily Express, 18 Mac 2011

1 ulasan: