Teluk Marudu

Teluk Marudu

Rabu, 2 Mac 2011

PERASMIAN BILIK OPERASI KOR KADET POLIS SMK BADIN








TAJUK : PENGHAYATAN AGAMA MAMPU BENTUK SAHSIAH CEMERLANG

Tuaran ,02 Mac: Penghayatan terhadap agama mampu membentuk sahsiah yang cemerlang, kata Ketua Polis Daerah Tuaran, DSP Haji Suhaimi Haji Wiro semasa merasmikan Bilik Operasi Pasukan Kor Kadet Polis SMK Badin, di sini kelmarin.
Remaja yang sentiasa terdedah kepada gejala sosial sama ada melalui pengaruh rakan sebaya ataupun persekitaran perlu dimantapkan melalui didikan dan penghayatan agama yang sempurna supaya mempunyai daya tahan dalam menghadapi penularan gejala tidak sihat tersebut, kata beliau lagi.
Beliau juga memberi ingatan bahawa penularan gejala tidak sihat itu bergerak dengan pantas pada zaman ini ekoran perkembangan pesat teknologi komunikasi yang menghakis sempadan geografi dan menyebabkan maklumat mudah diakses tanpa tapisan sewajarnya.
Sehubungan dengan itu, DSP Hj. Suhaimi menyeru supaya pihak sekolah dan Pasukan Polis menjalin hubungan erat bagi mengatasi masalah sosial dalam kalangan remaja sekolah.
DSP Suhaimi turut menghargai inisiatif pentadbiran SMK Badin yang mewujudkan sebuah Bilik Operasi Pasukan Kor Kadet Polis sebagai langkah ke hadapan bagi memantapkan pasukan beruniform.
Terdahulu dalam majlis yang sama, Pengetua SMK Badin, Puan Lim Lai Hong menyeru kepada semua anggota Kor Kadet Polis supaya memberikan komitmen sepenuhnya kepada pasukan supaya Kor Kadet Polis menjadi pasukan yang disegani bukan sahaja di daerah Tuaran malahan di negeri Sabah.
Majlis perasmian tersebut turut dihadiri oleh Ketua Jabatan Pengurusan IPD Tuaran, ASP Mohd. Firdaus Abdullah, Penolong-penolong Kanan SMK Badin, Pegawai Kanan Kor Kadet Polis daerah Tuaran serta pelajar. Oleh : Hanafiah MZ

Sumber : Utusan Borneo, 03 Mac 2011, hal. B7
Harian Express, 03 Mac 2011, hal. 03

Tiada ulasan:

Catat Ulasan