Teluk Marudu

Teluk Marudu

Ahad, 29 April 2012

ATASI MASALAH PEMANASAN GLOBAL BERSUNGGUH-SUNGGUH



ATASI MASALAH PEMANASAN GLOBAL BERSUNGGUH-SUNGGUH

Tuaran: Ahli Pandu Puteri diseru sentiasa berusaha dan menunjukkan komitmen tinggi dalam menangani pelbagai masalah antaranya seperti masalah pemanasan global.


Demikian kata Ketua Pesuruhjaya Cawangan, Puan Normah Datuk Jaafar ketika merasmikan program “Thinking Day” anjuran Persatuan Pandu Puteri Daerah Tuaran di perkarangan medan perhimpunan SMK Badin pada Sabtu.


“Selaras dengan tema program “Save Our Earth”, seseorang ahli Pandu Puteri boleh melakukan pelbagai perkara untuk merealisasikan saranan berkenaan antaranya dengan tidak membuang barangan plastik di merata tempat serta menggunakan aerosol secara berlebihan”, kata beliau lagi.


Beliau juga menyeru guru-guru penasihat Pandu Puteri supaya terus meningkatkan kemahiran seterusnya menduduki ujian untuk menjadi jurulatih bertauliah.


Beliau turut menanam pokok tanda sokongan terhadap langkah mengatasi masalah pemanasan global kemudian melawat gerai-gerai pameran yang dikelolakan oleh Pandu Puteri SMK Badin.


Seramai 100 orang ahli Pandu Puteri dari sekolah menengah dan sekolah rendah daerah Tuaran hadir dalam acara tahunan persatuan berkenaan. Turut hadir Penolong Pesuruhjaya Pandu Puteri daerah Tuaran, Puan Jeanny Ghani.


Utusan Borneo, 29.4.2012 Hal.B13





Tiada ulasan:

Catat Ulasan