Teluk Marudu

Teluk Marudu

Khamis, 17 November 2011

KADET POLIS SMK BADIN LAWAT PGA BRIGED SABAH

TAJUK: KADET POLIS SMK BADIN LAWAT PGA BRIGED SABAH.

Papar : Seramai 22 orang anggota dan tiga pegawai Kor Kadet Polis SMK Badin, Tuaran melakukan lawatan sambil belajar ke Formasi Pasukan Gerakan Am di sini pada Khamis. Lawatan ke formasi polis merupakan antara program tahunan yang dirancang untuk memberi pendedahan kepada anggota kor kadet polis untuk mengenali dengan lebih mendalam kemudahan-kemudahan yang dimiliki oleh Kontinjen Polis Sabah kelmarin.

Ketibaan anggota Kor Kadet Polis SMK Badin disambut oleh ASP Salim serta anggota Pasukan Gerakan AM briged Sabah dan anggota PGA batalion 16 di formasi PGA Briged Sabah, Kinarut, Papar.

Anggota Kor Kadet SMK Badin diberi taklimat berkaitan sejarah awal penubuhan Pasukan Gerakan Am serta peranan pasukan dalam menjaga keselamatan dan ketenteraman awam di Malaysia yang disampaikan oleh Cif Inspektor Shaifulnizam Mohd. Din.

Shaifulnizam menggesa semua anggota kadet mengekalkan tahap disiplin yang tinggi dan menghargai serta memanfaatkan peluang menganggotai pasukan kadet polis sepenuhnya.

Anggota Kadet turut berpeluang melawat pameran peralatan perkhemahan, senjata serta peralatan komunikasi yang disediakan khusus untuk program ini.

Beberapa orang anggota kadet turut berpeluang menggunakan peralatan komunikasi pasukan polis.


Sumber : Utusan Borneo, 15 Nov. 2011



Tiada ulasan:

Catat Ulasan