Teluk Marudu

Teluk Marudu

Ahad, 17 Julai 2011

TELUK MARUDU

TELUK MARUDU

Bila ku pejam mata
deru ombak kasih
menyapa rindu ku
aku basah
berlumur resah
rawan memagut
degup rindu berdenyut
kerana aku masih di sini
di kota sepi.

Aku rindu
kerlingan pagi mu
cakerawala ceria
laut lepas, bebas mencari
sesuap nafkah
sejambak kasih

Aku rindu
laut mu yang manja
tak pernah muram
membasuh lelah kami
yang rentan mengulit duka
kerana belai kasih mu
tak pernah sirna
di ufuk waktu

Aku rindu
pantai mu yang ceria
kasih yang tak pernah sirna
kau lepas bebas
dada mu
untuk kami sapa
untuk kami teroka
berteman gemersik ombak
riang semerbak.

Aku tahu
di lubuk hati mu
ada kasih
ada rindu
untuk kami kongsi
untuk kami warisi.

HANAFIAH MZ

TELUK MARUDU

Utusan Borneo
17 Julai 2011, hal. B6



Tiada ulasan:

Catat Ulasan