Teluk Marudu

Teluk Marudu

Selasa, 8 Jun 2010

PENGISIAN CUTI PERTENGAHAN TAHUN - 1000 RANGKAP PANTUN

Tuaran 8 Jun.2010 : Cuti pertengahan tahun kali ini agak panjang. Beberapa tugasan penting perlu dilaksanakan. Menanda kertas peperiksaan,menyambut pelancong dari SAR Pucong, Selangor pada 7 Jun dan pelancong dari sebuah sekolah menengah dari negeri Pahang pada 16 Jun. Pelancong-pelancong tersebut menjadikan SMK Badin sebagai salah satu lokasi yang perlu mereka lawati semasa berada di Sabah negeri di bawah bayu pada cuti ini.

Satu tugasan peribadi juga perlu dilaksanakan. Atas saranan rakan seperjuangan juga sepupu Pn. Ony Latifah Osman dan ingatan dari sepupu Pn. Hamidah Jarimal, sepupu KAYRO, Illie Lugu, Sangguru Androd ; saya perlu menyiapkan sekurang-kurangnya 1000 rangkap pantun berkisar tentang kisah sejarah,adat budaya,lagenda dan kisah-kisah dongeng masyarakat Dusun Kimaragang,Tandek untuk dibukukan.

Mampukah saya melaksanakan tugasan ini sebelum cuti berakhir ? Hanya masa yang menentukan. Tentunya doa dari rakan-rakan amat diharapkan..... Sekarang sudah ada 500 rangkap pantun yang disiapkan.500 LAGI........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan